.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شجاعی: شالیزارهای ساری نیازمند تسطیح است
رمضان شجاعی کیاسری نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

شمال نیوز: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اراضی شالیزاری بخش دودانگه و چهاردانگه ساری نیاز به تسطیح اراضی دارد.
به گزارش شمال نیوز، رمضان شجاعی شامگاه پنج شنبه در حاشیه بازدید از منطقه چهاردانگه و دودانگه ساری اظهارداشت: متاسفانه سیل سال جاری در بخش بالادست برای کشاورزان یک وضعیت نگران کننده ای بوجود آورد.

نماینده مردم در مجلس همچنین از مشکل جدی آببندان ها منطقه خبر داد و با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های مناسب برای تغییر الگوی کشت، گفت: باید مردم منطقه برای انجام این امر توجه بسیار کنند.

وی یکی از دغدغه های مردم منطقه را ساماندهی کاشت محصولات کشاورزی عنوان کرد و با بیان اینکه مردم منطقه کشاورزی و دامداری سنتی دارند و به سختی زندگی را می گذرانند، گفت: باید برای رفع مشکلات کشاورزان که تمام هزینه های زندگی آنها با این حرفه است، تلاش شود.

شجاعی یکی دیگر از دغدغه ها و مشکلات کشاورزان منطقه بالادست ساری را نبود جاده بین مزارع مناسب عنوان و اظهارداشت: زمینه های مختلف توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی کمک بزرگی به امرار معاش، کار، اقتصاد مردم می کند.

وی خواستار ایجاد تغییر الگوی کشت برای کاشت زعفران، ساخت استخر و باغ سیاه ریشه شد که کمک مسئولین کشوری را می طلبد.

همچنین رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری گفت: ۹۵ روستای بخش چهاردانگه با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند.

محمد عالیشاه با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی در منطقه است، اظهارداشت: متاسفانه برای رفت و آمد به مزارع با مشکل راه مواجه هستیم.

وی نیازهای کشاورزان این منطقه را تسطیح اراضی، نوسازی ادوات کشاورزی، تامین آب، آموزش و ترویج عنوان کرد و افزود: نبود بازار کار در منطقه موجب مهاجرت بی رویه به شهر شد و این امر روستا را خالی از سکنه کرده است و برای رفع مشکلات کشاورزان می توان کمیته ای تشکیل داد.

وی به ظرفیت های گردشگری و ایرانگردی بخش چهاردانگه ساری اشاره کرد و اظهارداشت: وجود چشمه آب سورت، آببندان الندان و... زمینه ورود گردشگران به منطقه را ایجاد می کند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 آذر 1393
زمین های تسطیح شده بین جاده ساری قائم شهر که دورتا دور آنرا حصار کشی نموده و دارند از بین می برند کی به کشاورزی اهمیت می دهد این یک سرمایه خدا دادی است که بشر دارد از بین می برد متولی تغییر کاربری کیست حیف این زمین کشاورزی ....... که ما وارد کننده برنج شدیم ....
نا شناس 30 آبان 1393
مارو خفه کردی ول کن دیگه
چقدر شعار میدی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.